Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czy konwersja mbr na gpt coś daje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czy konwersja mbr na gpt coś daje
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 17 Mar 2021 23:04:59 GMT
On 2021-03-17, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
> czy konwersja mbr na gpt coś daje pod kątem bezpieczeństwa
> dla dysków mechanicznych, niesystemowych które już sypnęły
> realocated na zółto. Wsystkie inne ssd, nvme też sukcesywnie
> przerabiam na gpt.

GPT ma zdaje się ze dwie kopie nagłówka. MBR żadnej. Więc jak badsector
trafi w tablicę, to mogą być problemy z całym dyskiem. Z tym, że jak
trafi w GPT to też nie wiem czy to będzie dużo większe ułatwienie w
sensie praktycznym, bo system sam z siebie pwenie nie zlokalizuje i nie
użyje kopii.

--
Marcin