Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] do PiteR-a, Adapter dysków SATA-USB3.0

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] do PiteR-a, Adapter dysków SATA-USB3.0
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Tue, 16 Mar 2021 15:48:12 +0100
"PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1
https://www.aliexpress.com/item/4000248533068.html

Możesz opisać jak ta twoja przejściówka-adapter działa? Działanie diod LED, kiedy która ma świecić? Jedna z nich zapewne wskazuje, że jest zasilanie, a druga przypuszczam ma migać w tak przepychanych danych (?) Niebieska zasilanie, pomarańczowa dane? W komentarzach na ali (i innych podobnych ofertach ali tego produktu) niektórzy wskazują, że dostali uszkodzony konwerter. Też na tę minę wdepnąłem. Czy jak podepniesz sam "goły" adapter do gniazda USB (gdy nie ma do niego zapiętego dysku) to czy któraś z diod świeci? U mnie świecą ciągle obie diody. Podłączenie do adaptera dysku talerzowego Seagate, podłączenie zasilacza 12V i dopiero wpięcie do USB też nic nie wnosi. Diody świecą cały czas, talerz nie startuje. Komp nic nie wykrywa aby jakieś urządzenie było zapięte po podłączeniu konwertera do USB z zapiętym na nim dysku.

Natomiast konwerter "Unitek Y-3324 USB 3.0 - IDE/SATA II" z allegro, działa wyśmienicie zarówno z dyskami ATA jak i SATA.