Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Mon, 15 Mar 2021 22:49:10 +0100
On 2021-03-15 00:57, Kamil wrote:
> [...]

złożyłem w życiu dziesiątki jeśli nie setki komputerów i zmodernizowałem
setki laptopów, teza że używane komputery nie są dobre jest po prostu
głupia

Ostrożnie stosował bym twierdzenie, że czyjaś wypowiedź jest głupia. Twoja
jest bez związku z moją zresztą. To, że złożyłeś setki komputerów ma
oznaczać, że się nie zużywają i nie psują? Co ma piernik do wiatraka?

Na poparcie tezy że używane komputery nie są dobre, trzeba by przytoczyć jakiś argument. Jedyny jaki podałeś to to że używany komputer ze wspaniałym opisem jest najprawdopodobniej wadliwy.

Komputer w przeciwieństwie do wielu innych rzeczy (np. używanych samochodów) można dogłębnie sprawdzić z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością w kilka, maksymalnie kilkanaście godzin za pomocą darmowego softu.

Szczerze wątpię że jakiś znaczący odsetek komputerów używanych jest sprzedawany z zatajonymi wadami*, ale nawet gdyby tak było (i z jakiegoś powodu kupujący nie decyduje się na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny [zakup od firmy] czy ze względu na niezgodność towaru [ew. rękojmi] z opisem [w przypadku zakupu od osoby fizycznej]) to podobnie jak diagnostyka również podstawowe naprawy komputera sprowadzają się do wymiany gotowych podzespołów i nie wymaga to żadnej specjalistycznej wiedzy ani narzędzi.

Z mojego doświadczenia wynika że w perspektywie 5 lat kilkuletnie komputery poleasingowe mają awaryjność zbliżoną do komputerów nowych, wyjątkiem są jakieś wadliwe serie - co ma też miejsce w nowym sprzęcie - i najczęściej problem (i jego ew. rozwiązanie) jest znany.

Jest naprawdę bardzo mało obiektywnie dobrych powodów żeby kupić nowy komputer.

*To się po prostu nikomu nie opłaca, bo koszty obsługi takich zgłoszeń i koszty logistyczne są większe niż koszt wymiany większości typowych części które finalnie i tak trzeba ponieść.