Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] "(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] "(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 05 Mar 2021 11:04:25 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Mar 2021 10:32:02 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <1tg370zt8pcvk.eueueq4yxma2$.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
>Uruchomiłem komp który właśnie składam i gdy startuje, na moment pojawia
>się komunikat:
>"(A7) Me FW Downgrade - Request MeSpiLock Failed"
>Po sekundzie uruchamianie rusza dalej i kończy się załadowaniem i
>uruchomieniem OS-a. Niby mało istotne skoro komp startuje ale nieco
>wq... :) Poguglałem nieco i widzę że przez ostatnie parę lat problem się
>utrzymywał ale nie znalazłem ani wytłumaczenia istoty błędu ani dobrej
>recepty. Może ktoś z was walczył z tym i zwalczył? :)
>
>Konfiguracja kompa: Płyta Asus H170M-PLUS, procek i5, jeden moduł RAM
> [...]

A moim zdaniem od tego powinieneś zacząć, opis biosu 3805:

"Intel New ME Update, Improve Stability."

To może naprawić firmware ME, płyta chyba ta:
https://www.asus.com/pl/Motherboards-Components/Motherboards/All-series/H170M-PLUS/

Czym jest Intel ME:
https://www.dobreprogramy.pl/BIOS-i-UEFI-Czym-jest-Intel-Management-Engine-i-jak-go-wylaczyc,News,106234.html