Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] SSD na SATA2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] SSD na SATA2
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Tue, 2 Feb 2021 15:27:43 +0100

Mam zabytkowy komputer Fujitsu Siemens Esprimo, bardzo fajny z fajnym monitorkiem Eizo, 8GB RAM, dedykowaną grafiką itd. Standard SATA to SATAII. Zamontowałem dysk SSD i aż miło. Po tygodniu-dwóch zaczynają się problemy. Tzn. komputer się nie uruchamia, a zatrzymuje się na etapie logo Fujitsu-Siemens. Pomaga odłączenie od prądu całkowicie i odczekanie kilku minut. Sytuacja stopniowo się pogarsza, tzn. teraz już trzeba powtarzać kilka razy procedurę z odłączaniem i czekać dłużej. Zmieniłem dysk SSD na inny i początkowo OK, a po tygodniu-dwóch znowu to samo. Da się coś poradzić, czy ten komputer nadaje się tylko do HDD? Z HDD działał wiele lat normalnie.