Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Max długość przewodu eSATA, przejściówka SATA USB3.0

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Max długość przewodu eSATA, przejściówka SATA USB3.0
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Mon, 1 Feb 2021 23:33:15 +0100
"PiteR" news:XnsACB3BC071292PanElektronik@127.0.0.1

Mam tego 7szt. Zadne się nie zepsuło. Przy 3.5" zasilacz 12v jest
ważny żeby nie wymiękał kiedy na dysku usiądzie mucha. czyli
minimum 2 Ampery. Kabel usb mam 1.5m
https://www.aliexpress.com/item/4000248533068.html

Jak dedukuję w zestawie nie ma zasilacza, sam sobie wykombinowałeś niezależny 12V 2A? Bez zasilacza nie uciągnie talerzowca 3,5' z samego USB? (teoretyczne ogranicznie 0,5A przy 5V dostępnym przez USB). Będzie miał problem z rozbujaniem talerzy? W tym pudełeczku jak rozumiem jest od razu dodatkowy stabilizator impulsowy produkujący z 12V także 5V dla elektroniki dysku? Stabilnie ci to chodzi? Swego czasu miałem allegrową przejściówkę ATA, SATA na USB 2.0 bardzo podobne do tego
https://allegro.pl/oferta/adapter-usb-ide-3-5-2-5-sata-ata-zasilacz-5501716055

mimo zasilacza w zestawie zachowywało się to marnie, potrafiło znikać jako widoczne urządzenie USB i transmisję trzeba było po ponownym wykryciu wznawiać w miejscu przerwania. Rzuciłem więc to w kąt, bo ileż można się denerwować chińskim badziewiem. Czy są obecnie dla USB3.0 przejściówki które oprócz SATA mają możliwość przyłączenia starszych taśmowych dysków ATA? A coś z uniwersalnych (także stabilnych, bo nie będęc kupował worka przejściówek aby potem 99 wyrzucić do śmieci, bo jedna tylko godna uwagi się okaże), które oprócz USB3.0 także będą miały eSATA gniazdo? Swego czasu takie kieszenie na allegro chodziły coś po 150zł które miały USB i eSata (jak widać produkty to sezonowe, bo nie mogę tego odkopać), ale co to warte było to nie sprawdziłem. Sama dobra stabilna przejściówka mi wystarczy, zakładam że twoja wskazana jest stabilna i się nie będę wkurzał, że podłączony przez nią dysk po 5 minutach znika z systemu.