Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta pamięci MMC - mnóstwo plików .chk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta pamięci MMC - mnóstwo plików .chk
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sat, 27 Feb 2021 11:27:07 +0100
Najpierw dla bezpieczeństwa zrób obraz całej tej karty sektor za sektorem do pliku *.img czy podobnego lub skopiuj całą tę kartę na inną kartę o tej samej lub o większej pojemności) również sektor za sektorem. Pracując na obrazie lub na kopii możesz z darmowych programów wypróbować przede wszytkim PhotoRec (długo pracuje nawet całymi dniami, najlepiej skierować wyniki na lokalny SSD jeśli masz miejsce) lub coś ze stajni R-Tools (r-tt.com) lub DiskInternals (diskinternals.com), lub program oferowany przez producenta tej karty pamięci (wejdź na stronę producenta karty i poszukaj software, zwykle potrzebny będzie kod z opakowania najczęściej jest od środka blistera - trzeba rozerwać lub rozciąć).
Zapytaj jeszcze na grupie foto cyfrowa.
I na grupie windows co broi chkdsk (rusza tylko tablicę plików czy rusza pliki).

-----
Postanowiłem przygotować się dowujazdu na urlop i zacząłem od miejsca na kracie pamięci - chciałem fotki i filmiki skopiować na twardy dysk.
Ale windows po włożeniu tej karty do czytnika ni stąd ni z owąd zaproponował mi
skanowanie i naprawę tej karty.
Zrobiłem to i od razu przekląłem tą decyzje.
Połowa fotografii i filmików sie nie czyta jak trzeba - fotki czytają sie tylko
33% ogóry i potem w dół jest jedna wielka szarość.
Filmy mają różne przerwy i zakłócenia.
Na karcie pokazał się katalog Found z mnóstwem plików typu .chk.
Niektóre mają ikony foto inne ikony filmów, przeważająca część nie ma ikon w
ogóle.
Chciałbym ten materiał uratować bo to w końcu pamiątka.
Co polecicie zrobić, oraz może jaki program do tego jeśli w ogóle istnieje takowy ?