Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przejściówka SATA USB3.0, dysk PATA podłączyć do gniazda SA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przejściówka SATA USB3.0, dysk PATA podłączyć do gniazda SATA
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Wed, 10 Feb 2021 23:02:51 GMT
in <news:MeSUH.15065$FUA4.5489@usenetxs.com>
user jedrek pisze tak:

> "PiteR"
>
> Jestem tego świadomy, jednak jaki to problem w epoce zasilaczy
> impulsowych napompować sobie 12V z linii 5V - jeżeli tylko
> wydajność prądowa źródła 5V to zapewni. Ale jak już wiadomo raczej
> nie zapewni stąd konieczny ekstra niezależny zasilacz 12V.

przecież dysk 3.5 chce sobie siorbnąć prądu

12v x 1A to już jest 12W to z 5v byłoby co najmniej 2A
ja nie chcę żeby miał przetwornicę i pociągał mi tyle z gniazdka usb
ktore ma słabe styki z natury. To prosi się o niestabilność.

> Czy mam rozumieć, że SSD pędzisz tą przejściówką zasilając dysk z
> samego napięcia dostępnego w gnieździe USB, bez potrzeby
> dodatkowego zasilacza?

oczywiście

> Czy raczej zawsze musi ta przejściówka
> korzystać z zasilacza, bez względu na rodzaj podłączanego dysku?

nie

> Rozumiem, że wszystkie przejściówki co wyglądają tak jak na
> zdjęciach w aukcji aliexpress, którą wskazałeś to będzie to samo.
> Czy raczej może się okazać, że wizualne niby to samo, a w środku
> jakieś inne kontrolery

kupiłem chyba sześć nie wpadłem na minę

JMicron JMS567 SATA 6Gb/s bridge
USB Attached SCSI (UAS) Mass Storage Device

nie sory

--
Piter

człowiek chciał być królem planety