Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Max długość przewodu eSATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Max długość przewodu eSATA
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 17 Jan 2021 00:34:05 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 16 Jan 2021 23:57:56 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rtvr1l$81n$1@dont-email.me>
 od heby <heby@poczta.onet.pl>  :

>Używam na codzień Kali zainstalowanego na dysku Sata M.2 w obudowie Baseusa.
>
>https://allegro.pl/oferta/baseus-kieszen-obudowa-dysku-m-2-micro-usb-5gbps-9432835740
>
>W przypadku niektórych komputerów jest widoczna wada: do momentu
>załadowania jądra chodzi z prędkością mniejszą niż USB2. Po załadowaniu,
>natychmiast przeskakuje na maksymalną dostępną. Myśle że to wina kiepsko
>napisanego BIOSu.
>
>Teraz: robie na tym masę rzeczy, w filesystemie. Traktuje to jak
>normalny dysk. I nic się nie sypneło jeszcze. Czyli zakładam, że można
>zaufać.

> [...]

Ja kupiłem jakiś czas temu:
https://www.delock.de/produkte/G_62681/merkmale.html?setLanguage=pl
Działa ok, trim nie działał, więc poszukałem na forach firmware, po flashowaniu
TRIM
chodzi.
Natomiast udało mi się uceglić kieszeń USB/M.2 jakimś firmwarem dla scalaka,
który na
niej siedział(też chodziło o TRIM, bo wbrew zapewnieniu producenta, TRIM nie
działał).