Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS do domu - QNAP, Zyxel, Synology

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS do domu - QNAP, Zyxel, Synology
From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net>
Date: Tue, 26 Jan 2021 13:36:54 +0000 (UTC)
Date: Tue, 26 Jan 2021 09:57:18
From: Maciek

> Chcę postawić w domu NAS-a, który będzie głównie archiwum plików.
> Filmów raczej nie przewiduję. Wydaje mi się, że wystarczy mi 1 TB
> pojemności i RAID 1.

Moim zdaniem, 1TB to trochę mało, żeby się pchać w NAS. Myślę, że trzeba
myśleć o co najmniej 10TB, żeby to miało sens.

> W rankingach prostych NAS-ów przewijają się marki QNAP, Synology
> i czasem Zyxel. Którą markę (niekoniecznie z tych trzech)
> i ewentualnie model byście polecali?

Ja używam Thecus N5550/W5000. Zaletę ma taką, że można na nim postawić
każdą dystrybucję Linuksa i BSD, bo w środku jest zwykły Intel Atom.
5 miejsc na dyski też daje szerokie możliwości robienia RAID. O ile
pamiętam, Thecus produkuje też jakieś mniejsze modele.

> Czy warto przy takich zastosowaniach dopłacać do dysków SSD?

Do archiwum plików nie.

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and