Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] podział dysku na partycje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] podział dysku na partycje
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 19 Jan 2021 00:45:38 GMT
On 2021-01-18, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
> Czy teraz ( w dzisiejszych czasach) przejdzie taki podział na partycje:
>
> 1 - Linux system 100 giga /.
> 2. -/home 600giga
> 3. - Windows, żebym se mógł se zagrac w Battlefronta.
>
> I jakieś śmiszne partycyjki na początku.
> W każdym razie czy da się tak zrobić żeby wywalić potem tą partycję
> Windows  i rozszerzyć /home? Linuxa chcę pierwszego instalować. (i
> czasowo, i na dysku).

Tak, o ile te 1-3 są połozone sekwencyjnie na dysku, a nie że 1 z tyłu a
3 z przodu. Jak niesekwencyjnie to też, ale pewnie będziesz musiał
utworzyć jakiś wolumin.

Home też nie musi być na osobnej partycji. Jesli przewidujesz, że możesz
w którymś momecie mieć z miejscem cienko, to raczej małoprawdopodobne
jest, że zapachasz te / 100G więcej niż w 30-40%.

--
Marcin