Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Trwalosc dysku SSD vs zaszyfrowana partycja

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Trwalosc dysku SSD vs zaszyfrowana partycja
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 08 Jan 2021 01:25:06 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 8 Jan 2021 01:05:53 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rt87l4$gqe$1@gioia.aioe.org>
 od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

>"Olaf Frikiov Skiorvensen" pp5fvf9ofga54vb6bdjl0q7vp110uo5q9p@4ax.com

>Więc pod W10 trzeba koniecznie dać Secure Erase na wcześniej używanym dysku?

Można tak, ja prawie zawsze tak robię z dyskami, które gdzieś siedziały jakiś
czas(nawet
z HDD*).
TRIM jest fajny, ale też ma pewne ograniczenia(a i często błędy w
implementacji).

* w przypadku HDD to zalecam koniecznie, wiele razy po odzyskiwaniu danych
okazywało się,
że na dysku siedzą wstydliwe pliki(być może od poprzednich właścicieli), skany
dowodów,
umów, pliki z hasłami i inne tego typu, więc na wszelki wypadek trzeba
koniecznie wykonać
secure erase lub enchanced secure erase, natomiast karty pamięci nadpisywać
zerami,
najlepiej kilka razy ze względu na OP.