Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ssd sata vs nvme

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ssd sata vs nvme
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 02 Jan 2021 12:51:38 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 2 Jan 2021 09:52:08 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rspc7p$r2q$1@dont-email.me>
 od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :

>linux i ma to być dysk systemowy
>qlc - wykluczyłem na samym początku
>tlc już się boję, ale dają gwarancje na 5 lat
>mlc - jest JEDEN model samsung evo 860 SATA. Warto go mimo wszystko
>kupić za te mlc? żadnych dużych plików nie kopiuję. fotki mi się mogą
>otwierać raz na sekundę - i tak nie zobaczę  co na nich jest. pytanie o
>sata/nvme jest dla tego, że skoro w cenach jest nie wielka różnica, to
>po co wogóle produkujemy/sprzedajemy sata (do  PC)?

Dużo ludzi ma laptopy czy desktopy z SATA, więc się przydaje.

>Wiadomo że drogie dyski są lepsze, nie zwalniaja po zapełnieniu, radzą
>sobie lepiej z małymi plikami... tylko że ja celowałem w 250giga, za
>niecałe 200zł. sprytny sprzedawca podsunął informacje że za dodatkowe
>250giga dopłacę tyko 80zł. no dobra pomyślałem i "bujam" się już po
>okolicach 300-350zł a te lepsze (na wykresach) kosztują 450-600zł.
>Warto aż tyle dopłacać osobie która na piewszym miejscu stawia trwałość
>i niezawodność (60 miesięcy gwarancji)
>SAMSUNG SSD 970 EVO 500 GB nvme 349zł czy evo 860 sata mlc za 315zł?
>Albo coś innego polećcie proszę w tych okolicach cenowych

Evo 860 to TLC(oba są TLC), ja bym brał NVME 970 EVO, ewentualnie EVO
Plus(odrobinę
wydajniejszy), ale z radiatorem lub wymuszonym owiewem z małego wentylatora.
Sata, moim zdaniem, to tylko wtedy, kiedy ktoś nie ma innego wyboru, jeśli jest
możliwość
instalacji NVME, to tylko NVME.