Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdd extended test - problem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdd extended test - problem
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 11 Dec 2020 14:20:07 GMT
Witaj Dominik Ałaszewski, 11 gru 2020 w
news:5fd37b83$0$522$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Ja sam mam WD na raspberry pi, wdidle niby ustawione, a i tak
> szedł spać. Zauważyłem, że nie musi być żaden odczyt/zapis,
> wystarczy komunikacja z dyskiem, nawet odczyt SMART.

O! Może autorefresh odczytu smarta da się ustawić w cdinfo i to
wystarczy.

> Na pewno sklecisz jakiś skrypt dla Windows ;-)

Taaa. Jedyny skrypt jaki potrafię sklecić, to jakiś prymitywny bat.
Nawet przyszło mi do głowy jakieś otwieranie i zamykanie folderu, czy
pliku txt w pętli.

> I nie wiem, jak w programach Windowsowych, ale w linuksowym
> smartctl jest opcja "-C", która powoduje odpalenie
> testu w trybie captive- czyli trzeba by dysk logicznie
> od systemu odłączyć (wtedy dysk zajmuje się wyłącznie
> testem). Można by i to wypróbować.

Nic takiego nie zauważyłem, jak na razie.
Ale - wsadziłem go do obudowy 2.0 i jak na razie przeszedł już 20%
testu, choć chyba trwa to dłużej. Dziwne, czyżby dysk plus elektronika
obudowy usb 3, to już było za dużo dla portu 2.0? Poza tym testem, to
normalnie dawało się go używać R/W itp. w tej obud. 3.0