Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdd extended test - problem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdd extended test - problem
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 11 Dec 2020 13:31:56 GMT
Witaj Dominik Ałaszewski, 11 gru 2020 w
news:5fd36dee$0$558$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Albo problem z zasilaniem, albo agresywne usypianie, z którego
> "słyną" (słynęły?) dyski WD.

Tak samo sugeruje heby. Nie myśłałem, że to coś z zasilaniem bo to
2,5" i do tej pory nie było z nimi żadnych problemów przez usb.

> Wyłączyłbym rzeczone przez wdidle3,
> albo zwyczajnie zapodał jakieś czytanie z dysku co parę sekund
> (testowi to nie przeszkodzi, będzie sobie chodził w tle).

O, nie wiedziałem, że taki odczyt nie będzie przeszkodą, tyklko nie
mam pomysłu jak to zrobić, żeby nie mielił za bardzo. Nie pisałem, ale
próbowałem wdidle wcześniej. Jak wyłączyłem całkiem parkowanie, to
dysk b. dziwnie pracował, cykał jak szalony. Spod hirensboot cdinfo
odczytywał błędnie smart(w większości same zera) i już myślałem że
padł. Zmieniłem parkowanie w wdidle na max czyli 300 s., ale to nie
robi na nim wrażenia.

Może wiesz jakie jest standardowy czas dla takich WD? Chciałbym go
ustawić na taki, jaki miał fabrycznie. 8 s.?

> Wykluczysz usypianie, jeśli problem się powtórzy to może
> być problem z zasilaniem w kieszeni lub samym dyskiem.

Tak zrobię i sprawdzę go jeszcze w starej kieszeni 2.0. Oprócz tego
będę chyba musiał sprawdzić(a nie chce mi się bardzo) bezpośrednio w
sata laptopa - czy przejdzie ponad 10% testu.