Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 6 Dec 2020 22:02:40 +0100

"Irokez" 5fcd3a32$0$522$65785112@news.neostrada.pl

Kiedy coś utraciłem? Od niepamiętnych czasów nie tracę...
DTLA IBMa dał nieistotne straty -- akurat 3.5" w blaszaku.

U mnie (nie dokładnie bo interfejs SCSI, ale konstrukcyjnie
w pobliżu DTLA) położył komplet tych dysków serwer PowerPC
na Solarisie 2.6 bodajże. Nie odbudowało się. Zabolało.

Do tamtych czasów IBM miał dyski lepsze niż WDC -- później IBM nie
miał już chyba żadnych dysków... Miałem więcej niż dwa HDD IBMa
z tamtej serii -- miałem szczęście, bo straciłem tylko to, na
czym  mi nie zależało. W ostateczności wymieniono mi DTLA na
Seagate (chyba 60 GB) który przetrwał do teraz, choć przez
parę lat pracował 24/7 obok innego (80GB) Seagate.

-=-

BTW laptopów -- mam nadal na chodzie netbook z atomowym napędem.
Ostatni raz korzystam z niego dzisiaj, podczas śniadania. Ma
ładny ekran -- niestety malutki na 10" o jeszcze mniejszej ;)
rozdzielczości...

Tu raczej trzeba cierpliwości... ;) Ale do wielu zadań
jeszcze jest przydatny... Mam na nim 32W10 i W7S, ale
wolę W7S... (w sumie mam tu 9 partycji systemowych)

-=-

Teraz zaś stukam z Acera mającego i57200U -- trochę żal, że U...
Mam tu tylko 12GiB RAMek -- i tyle mi starcza bez SWAPowania;
200MB przeznaczyłem na RAMdysk. Pomijając chwile grozy związane
z aktualizacjami (każdego dnia jest ich tylko ;) kilka) nie mam
tu lagowania, choć system startuje z SSHD. Nawiasem mówiąc -- SSHD
to zły pomysł. Lepszym byłby szybki HDD. W laptopie tym mam dwa
talerzowe dyski -- ww. SSHD i szybki HDD Seagate, dający
w porywach 150MB/s.

Być może lepszym rozwiązaniem byłby Optane 16GB dla szybkiego HDD
wzbogaconego M.2 NVMe, ale jakoś ;) nie widuję laptopów oferujących
coś takiego... W tym laptopie nawet nie ma 4 linii PCIe dla M.2...

64W10 już niemal nie sączy -- lub sączy niezauważalnie. Natomiast
liczne aktualizacje (nie tylko W10 aktualizuje się zawzięcie)
różnych programów okupujących SSD zauważalnie chłoną TBW. (za
jakiś czas taki (Evo970) SSD będzie bezwartościowy z uwagi
na nowsze osiągnięcia? -- po co miałbym tu wstawiać coś
nowszego -- mam tu tylko 2 linie PCIe wolne dla SSD)

-=-

2004 wywaliłem, bo psuła mi coś w grafice -- korzystam
nadal z 1909, choć mam aktualizacyjną zachętę do 20H2...

--