Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] AMD 3900X

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] AMD 3900X
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 10 Jul 2020 14:25:52 +0200
On 10/07/2020 12:56, Boguś wrote:
Obliczenia polegają na przeliczeniu pojedynczego zestawu danych na 1 rd. Obecnie takie obliczenia trwają ok 1h i będzie to stopniowo rosnąć. Do obliczenia jest kilkadziesiąt tysięcy takich przeliczeń. Przeliczenia są równolegle w ten sposób, że uruchamia się równocześnie tyle razy ten sam program ile jest rdzeni (logiczne nie wchodzą w rachubę) z innym zestawem danych. Wszystko jest dobrze  oskryptowane i nie ma żadnych przerw w obliczeniach. 12 rd wybrałem ze względów ekonomicznych, co napisałem w odpowiedzi na post R.Tyczki.

Szukasz prędkości (wyniki na okresloną datę) czy ekonomii (wyniki jak najtaniej)?

Jeśli to nie akademickie, a rzeczywiste zagadnienie to dobrze mym się zastanowił czy aby stary, wręcz używany, sprzęt serwerowy zestawiony w cluster nie będzie tańszy/szybszy. Może będzie bardziej energożerny, ale to chyba nie jest robota za friko.