Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka drukarka atr - 300zł?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka drukarka atr - 300zł?
From: Robert Wańkowski <robwan@wp.pl>
Date: Mon, 1 Jun 2020 18:41:39 +0200
W dniu 2020-06-01 o 16:29, Adam pisze:
W dniu 2020-05-31 o 13:06, Adam pisze:
W dniu 2020-05-30 o 12:47, Adam pisze:
W dniu 2020-05-27 o 21:19, Adam pisze:

A do okazjonalnego drukowania lepszy będzie laser.
No właśnie mam laserową, ale umiera. Musze kupić nową.
I co brać? Najtańszą jaką znajdę? 330 zł widzę po sklepach i internecie.

Może coś doradzicie, bo po prawdzie nie chce mi się szukać informacji na temat na ile starczy toneru startowego, ile kosztuje kupiony toner na wymianę, itd.
Sporadyczne drukowanie.

- Co masz teraz i co ją boli

Lexmark E330, brudny podwójny wydruk, z podajnika nie pobiera papieru (rolki gumowe wtarte)

- Ile wydruków w skali miesiąca bądź roku?

Ryza na rok.

- Jakiego typu wydruki przeważają? (tekst, grafika prezentacyjna, foto itp)

Gdyby był kolor tanio o bym drukował. :-) Wystarczy mono.

- jaki procentowo udział mono / kolor?

100%/0% :-)

- inne wymagania (dupleks, skaner, faks, WiFi, lan, drukowanie z androidów, przez chmury, skanowanie sieciowe itp)

Może WiFi?

- widełki cenowe

<366 zł :-)

- sprzęt nowy czy poleasingowy

Nowy, bo używany większe szanse, że będzie coś nie tak.

W tej cenie to raczej zapomnij o nowej, bo zostaną Ci tylko "plastikowe" wydmuszki.

Moja propozycja:

https://amso.pl/product-pol-100047-Brother-HL-5450DN-Drukarka-Laserowa-Mono-Duplex-Toner-Przebieg-od-50-do-100-tysiecy-stron.html

albo coś obok.

Do tego za jakieś grosze dokupisz coś z AP-Clientem i już masz sterowanie przez WiFi, o ile nie masz możliwości puścić kabla.

No fajnie, cena ta sama co za nówkę. Przeleciało przez nią 100 ryz papieru.
A tu przykładowa nówka.
https://allegro.pl/oferta/drukarka-laserowa-hp-laser-107a-9101103841
Ale co zyskuję? Tak praktycznie.

Żartujesz sobie?
Pokazujesz domową jednorazową zabawkę. Waży to mniej niż bęben do normalnej laserówki. Ma problemy z separatorem, ze ścieżką papieru.
Ponadto nie jest to drukarka, tylko urządzenie GDI.

Ja nie mam zielonego pojęcia czym się różni ta nówka z mojego linka od innych. Dlatego pytam mądrzejszych.

Toner tylko na 1000 stron.

Zauważ, że toner, czy to HP 106A na 1 tys. stron, czy przykładowo TN-3380 na 8 tys. stron - kosztuje praktycznie tyle samo.

Nie wiem, gdzie widziałeś informację, że drukarka ma zrobione 50 tys.

No sam dałeś linka i tam stoi jak wół 50-100 tysięcy wydruków.

wydruków. Jeśli tyle, to brać - 5450DN ma obciążalność 5 tys. stron miesięcznie.

No właśnie do niej dałeś linka. :-)

Od wspomnianej firmy brałem dużo drukarek poleasingowych. Każda była sprawdzona, oczyszczona, praktycznie jakby tydzień wcześniej wyszła od producenta. Nigdy dotąd nie miałem problemu, tak więc mogę ich polecić.

O! Dobrze wiedzieć, że piszesz z praktyki. A mają tonery? Jutro zapytam ich, ale o co? Bo nie chcę się rozczarować, jak po miesiącu drukarka powie, że coś trzeba wymienić.

Ponadto brother ma m.in. sprzętowy dupleks, kilka języków wydruku, zarządzanie przez www.

poza dupleksem z reszty pewnie nie skorzystam, ale od przybytku głowa nie boli. :-)

Przeżyje na pewno kilka takich wydmuszek, jak podałeś.

Jeśli chcesz coś mocniejszego i ze stajni HP, to szukaj np. poleasingowej lub używanej HP P4515dn. Miesięczna obciążalność 275 tys. stron miesięcznie (sic!), prędkość wydruku 60 stron na monutę.

Nie potrzebuję do tej mojej jednej ryzy na rok nic mocniejszego. Chcę mieś pokój prze kilka lat.

Robert