Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nekrolog -- czasy dawno już zapomniane...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nekrolog -- czasy dawno już zapomniane...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 27 May 2020 17:15:45 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ecda68d$0$522$65785112@news.neostrada.pl

   Teraz chcę wrzucić najnowszy BIOS, ale program obsługujący
   żali się na brak zasilania AC, choć laptop przylutowany
   jest do przewodu zasilającego podpiętego do oryginalnego
   zasilacza...

   Jak przekonać laptop, że jest zasilany ze ściany?

   Może jednak kupić akumulator? (trochę żal mi forsy [na trupa])

Znalazłem trop... [zalim ja pies tropiący?]

   https://youtu.be/-CdhzPlT4jI?t=1304

Układ detekcji zasilacza...

Trop dobry i zły zarazem -- soft apdejtujący pisze nadal:
    No AC adapter connected or battery is lower than 20%.
    Flash procedure will be cancelled.

Poprawiłem jedną rzecz, ale choć ogólny (różny) soft prawi,
że mam zasilanie AC, soft apdejtujący pisze to, co wyżej
zacytowałem i nie chce współpracy.

Mniemam, że trzeba odczytać ww. komunikat dosłownie, nie zaś
tak, jak zrozumiałem. Najwyraźniej muszą być spełnione oba
warunki -- i zasilanie ze ściany AC, i akumulator naładowany
do co najmniej 20%, nie zaś któryś z tych warunków.

Nie wiem, czy ww. poprawienie jednej rzeczy dało jakiś efekt,
bo przed poprawieniem nie sprawdziłem tego, co mówią programy
inne niż aktualizujący. Na pewno teraz jest poprawniej niż
było, ale być może i przed poprawieniem soft ogólny uznawał,
iż laptop jest podłączony do ściany AC.

--