Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Postrzeganie barw

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Postrzeganie barw
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 27 May 2020 10:54:05 +0200
Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ecd6f59$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 26.05.2020 o 18:06, J.F. pisze:
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
> ważniejsze było widzenie w ciemnościach. Nastąpiła delecja genów > receptorów G i B. Czułość receptora U przesuwała się w stronę dłuższych
    > fal, i w końcu powstał z niego współczesny receptor B.

Teraz:

Da sie tak w ogole "przesuwac" malymi krokami, jak to ewolucja lubi,
czulosc tego, co tam pelni role wlasciwego receptora ?
Nie czułość a charakterystykę spektralną.

Jesli sie, da, to powinny chyba byc "w obiegu" rozne wersje ?
Ale nie ma.

Ciekawe.
Inne wersje byly gorsze i wyginely w procesie ewolucji, czy jakis inny mechanizm ?

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poszukaj sobie w literaturze. Ale raczej w bibliotekach, w sieci jest straszny śmietnik. Omijaj też literaturę z ubiegłego wieku, to są dość nowe dane.

No wlasnie - znajdzie sie cos w bibliotekach ?
Bo temat chyba bardzo nowy ...

Nie aż tak bardzo. Publikacja w Świecie Nauki, o której pisałem, była na początku wieku. Prawdopodobnie łatwo ją znaleźć. Oryginał w Scientific American był w czerwcu 2006. Wpisanie Timothy H. Goldsmith powinno dać sporo odnośników.

No wiesz, zdobyc wiedze, zdobyc troche wolnego czasu, napisac ksiazke, przebic ja do polskich bibliotek ... troche lat to potrwa.
I wiedza bedzie sprzed 20 lat :-(

Chyba, ze masz na mysli czasopisma naukowe ... te dostepne przez internet, ale za pieniadze.
(Uczelnie moga miec subskrypcje).

J.