Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BIOS...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BIOS...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 24 May 2020 19:28:10 +0200

"Adam" r9gloc$dkk$1$Adam@news.chmurka.net

F-S to stary komputer -- kupiony w połowie 2008 r. jako nie najświeższy.

Ale w czym problem?

Tak dla przykładu poszukałem teraz biosu do mojej bardzo starej, ale i bardzo
udanej płyty głównej Aopen AX6B+.
Jest:

https://www.wimsbios.com/biosupdates/aopen.jsp?start=280

A to płyta, która wyszła ponad 20 lat temu.

Miewałem pierwsze XT, które miały BIOSy na dyskietce. Tych możesz nie znaleźć,
ale już późniejsze są do znalezienia.

Jest oficjalny BIOS zdecydowanie nowszy dla mej płytki.
  http://support.ts.fujitsu.com/crosslink.asp?idnr=YKAK032647&os=WinXP&lng=com
BIOS tkwiący teraz w mym F-S jest bardzo stary -- po nim było jeszcze kilka
nowszych wydań. Ostatnie nosi datę 21 stycznia 2009 r. -- najwyraźniej tak
sobie dbałem o aktualność BIOSu, choć mam stosowne programy (oficjalne
i nieoficjalne) wspomagające szukanie BIOSów i pamiętam, że przynajmniej
jeden raz zaktualizowałem tu BIOS...

Chcę zaktualizować BIOS, ale soft aktualizujący uważa, że laptop nie jest
zasilany z AC a akumulator ma mniej niż 20% -- obie te informacje są tak
sobie prawdziwe:
- laptop jest podczepiony do fabrycznego zasilacza, choć w laptopie
  nie ma już gniazda DC -- zasilający przewód jest wlutowany w MB
- ogniwa akumulatora mogą mieć więcej niż 20%, ale elektronika
  akumulatora wie swoje i nie umiem tego naprawić (wymieniłem
  same ogniwa i zasięgałem języka odnośnie resetu elektroniki
  akumulatora...)

Być może należałoby coś jeszcze podlutować, by zasymulować
włożenie wtyczki DC dającej prąd z zasilacza AC...

Spodziewam się przywędrowania gniazd DC z Chin -- być może niebawem
kolejny raz rozkręcę wszystko, ale nie wiem, co i gdzie lutować, by
laptop był spokojny o swe zasilanie...

Każde rozkręcenie i skręcenie daje smutne wyniki -- plastyki laptopa
są coraz słabsze i coraz mniej miejsc potrafi ,,przyjąć'' wkręty...
Pokrywka RAMek ma miejsce na co najmniej 7 wkrętów -- ale mogę
wkręcić tylko 4, z tego tylko 2 by trzymały, więc wkręciłem tylko 2...

--