Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dokupienie i dolozenie 12 GB ramu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dokupienie i dolozenie 12 GB ramu
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 18 May 2020 01:31:41 +0200

"Adam" r9kk14$ci$1$Adam@news.chmurka.net

Pracowałeś ze zdjęciami? Na pewno? Może tylko z fotkami w jpg? ;)

Odpaliłem kiedyś VBoxa pod W7S na atomowym netbooku z WXP w roli
gościa, pod kontrolą którego zainstalowałem i odpaliłem Photoshopa.
Netbook miał 1 GiB RAMek, z czego ~2/3 zabierał W7S chyba razem
z kartą grafiki. Jak widać, brak pamięci operacyjnej jest tylko
wymówką złych grafików reprezentujących żądaniowy tryb życia...
[jakoś chyba tak...]

Popracuj trochę ze zdjęciami w RAW, to zobaczysz, ile pamięci potrzeba.

Oj, oj, oj... [czy jakoś tak...] RAWka z mego Canona zajmuje
na dysku ze 12 MB -- co to jest wobec gigabajtów RAMu?

Oczywiście nie wspominam o maszynach wirtualnych, bo to jest oczywistość.
Czasem do testów dla pojedynczej maszyny przeznaczam
8GB, a bywa, że mam uruchomionych kilka, ale wtedy reszta już raczej poniżej
4GB dla każdej z maszyn.

-=-

Win raczej niezbyt oszczędnie gospodaruje powierzonymi mu zasobami,
przez co nawet 64 GiB to dzisiaj żadna fanaberia dla kogoś, kto ma
wymagania wykraczające poza oglądanie jutubowych pornoli w jednym
oknie przeglądarki...

Na szczęście ceny RAMek nie są wysokie.

-=-

Problem w tym, że przeciętny człek używa PeCeta do:
- surfowania po WWW
- czytania PeDeeFów i czasami DOCy
- profesjonalnego przeprowadzania niezmiernie
  ważnych aktualizacji Win...

-=-

Raz za razem mam ochotę na ciachnięcie SilverLight -- czy
to coś jeszcze do czegoś przydaje się?...

--