Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Router-router

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Router-router
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 14 May 2020 13:39:40 GMT
On 2020-05-13, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
> Mam szybkie pytanie, nie wiem czego szukać i czy dasie.
> Czy można zrobić tak, żeby jeden router "z internetem" siał wifi i do
> niego kablem był podłączony(piętro niżej) drugi router, który też sieje
> wifi z netem. Jak na razie zrozumiałem, że ten drugi rout. może działać
> jako AP, ale wtedy ten pierwszy nie sieje wifi.

Rozumiem, że chodzi Ci o to aby mieć pokrycie siecią wifi domu, czego nie
zapewnia pojedyńcze urządzenia? Tak, da się na wiele sposobów.

U mnie np. są dwa AP pracujące w trybie "bridge" i w dodatku jest to
"bridge" bezprzewodowy (oba AP się "optycznie" widzą). Jeden AP
podłączony jest do routera, ale są routery z wifi, które też umożliwiają
podobne konfiguracje.

Modną ostatnio odmianą "bridge" jest tzw. "mesh". Różnica jest z grubsza
taka, że jak masz wiele punktów wifi w chałupie to gadają one ze sobą
wszystkie, każdy z każdym. Przy "bridge" niekoniecznie.

Możesz mieć też tzw. repeater, czyli coś co w założeniu wzmacnia słaby
sygnał docierający z widi routera/AP, ale z mojego doświadczenia wynika, że
słabo to działa. Owszem, sygnał wzmacnia, ale ostatecznie nie chodzi
jedynie o moc sygnału a o jakość połączenia do głownego punktu wifi.

--
Marcin