Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Router-router

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Router-router
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 13 May 2020 22:22:32 GMT
Witaj Adam, 13 maj 2020 w news:r9ho8u$6kd$1$Adam@news.chmurka.net
napisałeś/aś:

> A co ma AP do "nie siania" WiFi przez pierwszy router?

Nie znam się na tym, próbuje coś na szybko wydumać i to pierwsze co
wydumałem - nie będe przedstawiał całego "procesu myślowego" he he. Ale
po prostu uznałem, że jak główny router przekazuje internet kablem do
innego routera(niezależnie w jakim ten jest trybie)to nie może już siać
wifi. Chcę komuś pomóc na zasadzie wiódł ślepy kulawego he he.

> Czy rozumiesz pojęcie "router" i "AP"?

Chodzi mi o zapewnienie zasięgu w domu ponieważ główny router(z modemem
LTE) musi być teraz na strychu i jego wifi nie sięga na parter. Są kable
enthernetowe ze strychu do pomieszczeń na dole i jest dostępny w domu
drugi router TL-WR841N no i zobaczyłem na obrazku, że może działać jako
AP. Ale jak zwał, tak zwał. Po prostu chciałem wiedzieć, czy da się to
tak skonfigurować, a jeśli tak, to pod jakimi hasłami googlować. Kilka
rzeczy równolegle próbuję poznać i nie wyrabiam.

> W pewnym skrócie router dostaje jakąś sieć (a najczęściej jeden IP),
> przemienia to na inną sieć i rozdziela "swoim" komputerom. Rozdziela
> przewodowo, radiowo, albo inaczej - to już nie ma znaczenia. Ważne,
> że daje inną sieć.
> A więc w Twoim przypadku komputery na piętrze nie będą widzieć
> komputerów z parteru (czyli podpiętych do drugiego routera).

Jak to rozumiesz? Tak, że ten drugi router nie ma trybu AP i działa jako
router(czyli jakby tworzy inną sieć)?

> Natomiast AP tylko zamienia sygnał z kabla na radio. Działa w tej
> samej sieci, co router.
>
> Niektóre routery można ustawić w tryb AP (albo mostu), inne nie.
Czyli jak ten drugi router ma ten tryb AP, to będzie siał wifi i ten
pierwszy główny też nadal będzie siał?
Czyli mam zasadniczo szukać pod hasłami "router jako AP" i znajdę jakieś
rozwiązanie?

> Te, w których nie można zmienić trybu, czasem mogą gadać jako AP,
> jeśli im się da sygnał do gniazda LAN a nie WAN i jeśli ustawi się
> prawidłową adresację oraz wyłączy w nich serwer DHCP.

W tym wypadku zaczną się schody konfiguracyjne.

Dzięki. Gdybyś coś chciał dodać, to chętenie przeczytam.