Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Do Trybuna -- tylko do Trybuna

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Do Trybuna -- tylko do Trybuna
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Tue, 12 May 2020 11:46:27 +0200

"Trybun" 5eb7ba71$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

Oczywiście biorę pod uwagę rozmiar systemu przy liczeniu czasu startu. Laptop, przed kilku laty gdy instalowałem 10 startował tak że nie sposób było zobaczyć ekran logowania, cały start to coś około 10sekund. Dzisiaj waży 6-7 razy więcej i uruchamia się w granicach 40sekund.

Z SSHD dziś 64W10 uruchamiał się:

- w niespełna 40 sekund wg mnie z zegarkiem
- w 50 sekund wg programu nadzorującego,

ale co z tego, że start trwa tak krótko, skoro przez kilka minut
(łącznie do 5 minut) po starcie dysk systemowy jest zajęty w 100%
czytaniem czegoś?

Możliwe że prędkość startu z SSD jest szybsza, ale bardzo trudno ją zaobserwować.

  prędkość startu szybsza

Piłeś? -- nie pisz!

U mnie łatwo zauważyć różnicę w czasie
pomiędzy startami tego samego 64W10 z:
- HDD
- SSHD
- NVMe.

-=-

Jak u Ciebie z temperaturami? -- temperatura SSD jest cieplejsza ;)
niż temperatura HDD? Umiejętności Twe są teraz umiejętniejsze niż
przed laty? Waga Twa waży ważniej?... ;)

Wg Speccy HDD 27, SSD 33stopnie. i tak nawiasem - CPU 37, PG 25, grafika 28 stopni C.

U mnie akurat idzie to jakoś w odwrotnym kierunku niż u innych. - przed kilkunastu laty sam pisałem skrypty, montowałem blaszaka itp, na dzień dzisiejszy moja wiedza w tym temacie to sporo poniżej wiedzy podstawowej.