Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 02 May 2020 01:16:48 GMT
On 2020-05-01, Arek <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde> wrote:

> Chyba nie wiem jeszcze o co chodzi i jak...

> z UEFI Windowsa tzn.?

Nie znam się za dobrze z efi, opiszę to swoim językiem i tak jak to rozumiem,
nie wiem czy będzie to opis poprawny: Jak komp staruje z uefi to w którymś
momencie przekazuje kontrolę do odpowiedniego modułu uefi, który dalej robi co
tam sobie jego autorzy wymyśli.

I tak, jak otworzysz pod windows "recovery options" to powienieneś mieć opcje
"advanced options", która spowoduje, że komp zrestaruje Ci do czegoś takiego:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/images/dep-winre-menu.png

Niestety mam tylko wersję angielską i nie wiem jak jest w polskim, ale z tego
co
pamiętam, jak napiszesz po angielsku w pasku wyszukiwań, to też znajdzie i w
wersji polskiej.

Wracajac, to jest coś, co nazywane jest biosem uefi Windows. Z tego "biosu" u
mnie na hardkorowym Surface Go odpala z usb i dvd, gdy normalnie ze startu
bezpośredniego, mimo włączonych odpowiednich opcji, nie odpala.

--
Marcin