Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot
From: "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde>
Date: Sat, 2 May 2020 01:14:57 +0200
Marcin Debowski napisał(a) w wiadomości: ...

>A co się dzieje jak zbootujesz spod Windows do trybu "recovery"?

Chyba nie wiem jeszcze o co chodzi i jak...

> Tam przy UEFI
>masz m.in. opcje wyboru dodatkowych urządzeń i zdarza się (mam właśnie na
>tapecie), że z USB bezpośrednia przez F12 nie odpala, ale z UEFI Windowsa już
>tak.

z UEFI Windowsa tzn.?

  Na razie spróbowałem stworzyć "dysk przywracania" (czy jakoś
tak). Niby porażka, gdzieś czytałem, że 8GB wystarczy, włożyłem
16GB. System coś sprawdził, zażyczył właśnie16GB, ale po
kilku minutach "błąd nie udało się". Sprawdziłem - gwizdek full,
16GB to chyba więcej niż gwizdkowe.16...
  Mimo to restart, F2 i w Boot Option pojawił się USB z pełną
nazwą modelu gwizdka. A w Add Boot Option i w okienku
File explorer widać to USB i że plik starowy w kat. /EFI/Boot/
z rozszerzeniem .efi  Tak więc wybrałem go i pojawiła się
jeszcze jedna opcja (nazwana już przeze mnie).
Te 2 dodatkowe opcje USB widać po F12. i z nich staruje
"dysk przywracania" ale nie o taki mi chodziło.

  Ciekawostka: gwizdek taki wykrywa i automatycznie dopisuje
na ostatnią pozycję (z bieżącym nr portu USB) a po wyjęciu
go ta opcja już się automatycznie nie pojawia.
  Jednak ta dodana ręcznie pozostaje (z nr portu USB z momentu
dodania) na stałe. Po wybraniu tej ręcznie dodanej opcji USB
ale z gwizdkiem w innym porcie wydaje przerażający dźwięk,
włącza się jakiś "asystent" testuje pamięć i nic... można wrócić
do UEFI lub wyłączyć.

Czyli spreparowany przez system gwizdek wystartuje ale nie
chodziło mi o dysk przywracania ale dowolny gwizdek, lepiej
start z dowolnej płytki z zewn. DVD.

Arek