Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] CDVD w laptopie...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] CDVD w laptopie...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 23 Apr 2020 20:47:01 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" q0j3afphf3o6u9nmcvion5lgmkr54cl1u6@4ax.com

To złącze IDE(od strony laptopa jakieś gniazdo-winalazek)

Moim zdaniem IDE IMO wygląda zupełnie inzczej niż SATA.

Moim zdaniem w F-S mam IDE 12,x mm i chcę tam wstawić to:

http://www.aliexpress.com/item/Sunvalley-12-7mm-Universal-Aluminum-Alloy-2nd-HDD-Caddy-IDE-to-SATA-2-5-HDD-SSD/829743981.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6db75c0fV11s2u

a z napędu nie chcę korzystać -- położę obok innych napędów, z których nie
korzystam...

-=-

Zaś w Acerze moim zdaniem mam SATA 9,x mm.

albo SATA(SATA mini, czasami też jakiś wynalazek),

Wygląda jak SATA, ale z krótszym zasilaniem.

elekrtycznie zgodne z SATA(12V zasilania raczej tam nie będzie)

Czyli sygnałowa część to dokładnie SATA a energetycznie tylko 5 V i 3 V?

lub IDE 44 pin.

Generalnie, wsadzisz tam cokolwiek ze złączem IDE 44 lub SATA, pod warunkiem,
że masz
odpowiednią, pasywną przejściówkę(u mnie w Dell e4300 jest typowe mini SATA).

Chcę do Acera kupić to:

https://allegro.pl/oferta/kieszen-sata-sata-9-5mm-na-ssd-hdd-zaslepka-6680629097
a wyjęty z Acera napęd chcę sporadycznie podłączać tym:

https://allegro.pl/oferta/kabel-adapter-minisata-slim-sata-13pin-do-usb-dvd-6677346689

Dobrze chcę czy źle?

Dyski stygną -- trzeba coś qupić...

-=-

O wysokości spierać się nie chcę -- dwiema suwmiarkami mierzyłem...
Napęd F-S nie ma 12.7 mm, lecz ma niespełna 12.2 mm, w porywach prawie 12.45 mm
a napęd Acera nie ma 9.5 mm.

Może nie umiem obsługiwać suwmiarki elektronicznej (bo dla mnie zbyt
nowoczesna) ale blaszaną raczej umiem -- obie pokazują ~tyle samo...

-=-

Ciekawostka:
Napęd F-S ma w pokrywie dwa wkręty z nieokrągłymi łbami -- jakby kwadratowymi,
ale zaokrąglonymi...
I wygląda jak nieśmigana nówka!
Och, gdyby tak wyglądała reszta tego komputera!

--