Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 21 Apr 2020 15:27:40 +0200
Warto.
Przykładowo miałem (właściwie mam nadal) WD Black 7200rpm 2,5'' Sata2 (750 GB) i postawiony na tym XP sp3, Sata 1 (1,5GB/s), RAM=4GB.
Po uruchomieniu systemu (co trwało) trudno było zauważyć różnicę z SSD.
Zmieniłem wyłącznie z uwagi na ciszę (no i ten start systemu z paru minut do
parudziesięciu sekund, ale to było xp).
Różnica przy komputerze wyposażonym w Sata3 (6 GB/s) powinna być większa, bo Sata1 (tyle miał sam komp) odcinało na poziomie 150 MB/s.
BTW było parę generacji tych WD Black, różniły się m.in. prędkościami Sata.

-----
Czyli w sumie nie warto ponosić ew wyższych kosztów zakupu "szybszego" HDD 5400 vs 7200?