Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kolejny Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 20 Apr 2020 18:45:48 +0200
Model: ST500LM021-1KJ152
Firmware: 0002YXM1
Serial: W628HQVT
LBA: 976773168

500 GB 7200 rpm

Zapakowany jak przystało na kawałek sklejki... ;)
Paczkomat najpierw był okupowany przez dwie niezupełne blondynki...
Utworzyła się kolejka, niektórzy rezygnowali...
Wreszcie panienki dopuściły mnie...
Ale Paczkomat wpisuje inne cyfry, niż ja wstukuję...
Do tej pory pamiętam numerki poprzednich paczek a co
dopiero łatwy nr (412942) dzisiejszej... (pornole nieźle
ćwiczą pamięć!!!) Na jednym oddechu nie dało się, zaczerpnąłem
powietrza... Ale przynajmniej nie w chwilę po odejściu poprzedniczek...

Za drugim razem ekran zaraportował poprawnie -- reklamą, więc
odsunąłem się, by zerkać to na prawo, to na lewo... Jest!!!
Kaptur na głowie tłumi nieźle odgłos otwierania skrytki...

Ale zanim otworzyła się skrytka z moją przesyłką, otworzyła
się inna... Duża paczuszka, choć płaska... Na szczęście
szybko znalazła ;) się chętna na ten towar. Wiedziałem,
że to nie moja przesyłka, bo pierwsze moje podejście było
nieudane a drugie moje podejście nie było jeszcze dokończone...

Odłożyłem dysk na parapet, na ponad 5 godzin...
[wiem, plączę się -- na pięć godzin czy na parapet?]

Nabrał powoli 32°C... Tuż po podłączeniu miał 26°C...
Na SMARTcie ma 2 włączenia i 0 godzin pracy. Jest oklejony plombami...

33°C -- chyba czas na próbę...
Chwilę po uruchomieniu HDDScan mam 35°C...
Chyba wyjątkowo czysty, przynajmniej na początku...
160 MB/s -- nieźle. Niemal wyłącznie poniżej 5 ms,
ale są artefakty ;) poniżej 150 ms i powyżej 150 ms, aż do 500 ms...

Artefakty, bo nie układają się w żadne wzorki znane mi z innych dysków...

Zszedł chwilowo na 150 MB/s, aby wejść na 170 MB/s...

Laptopowi na czas torturowania dysku odsłoniłem wloty powietrza -- normalnie
biedaczysko męczy się... Ma zadyszkę, gorączkę, ale nie kaszle...

Ja mam 37,2°C bez wysiłku...

50 GB za mną -- 160 MB/s...

Seagate 7200 rpm ma teraz 42°C...

100 GB, 46°C, 45°C, 44°C...
To ciekawostka... Nie chcę go drażnić termometrem,
skoro mierzę mu szybkość, czy zwrotność... ;)

Laptop bez zasłoniętego wlotu powietrza pracuje cicho.
Ale chyba i tak wypastuję to i owo...

Licznik pokazuje 160 MB/s -- na 150 GB...

Wyłączę zaraz OE -- niech Seagate popracuje w jak najspokojniejszym otoczeniu...
45°C, 40%, czyli 200 GB, 155 MB/s...
44°C, 66%, czyli 333 GB, 140 MB/s...

Chyba nieźle.

-=-

Miałem pecha...
Najpierw dysk był na Allegro tam, gdzie kupiłem HTS, ale później zniknął i przez
kilka dni go tam nie było, po czym pojawił się, ale zobaczyłem to pojawienie
chwilę
po kupnie tego dysku w innym miejscu... W tym innym był droższy o ~1 pln i nie
miał
2 monet -- uzbieranie 10 monet to dycha na zakupy? Gdybym skrzętnie zbierał,
miałbym
już 8 monet... Jeszcze 2 i miałbym całą dychę!!!

I to zapakowanie -- trochę jakby za skąpe...
HTS był aż za dobrze zapakowany...

44°C, 73%, czyli 365 GB, 135 MB/s...

To temperatura chyba wydechu, gdy dysk leży
w metalowej obudowie/kieszeni, otwartej od góry...

Ten dysk na końcu może być szybszy (w transferze) niż inne moje HDD na początku.
(pomijam hybrydę, bo ją trudno wymierzyć)

45°C, 85%, czyli 425 GB, 115 MB/s...

-=-

Jeszcze kieszonki (kieszeń SATA-USB3 oraz adapter SATA-SATA CDVD-HDD) i będę
miał komplet...
Toshiba w Acerze chyba ustąpi miejsca hybrydzie a ten albo powędruje obok
hybrydy do Acera,
albo zostanie tutaj w miejsce HTS, zaś HTS powędruje w miejsce CDVD... Dyski
niezbyt pojemne,
ale IMO warto było.

-=-

2 godziny na liczniku, 44°C, ponad 100 MB/s, 97% przeskanowanego dysku...
Powierzchnia czysta...

--