Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SDXC w starszym urzadzeniu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SDXC w starszym urzadzeniu?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sun, 22 Mar 2020 08:40:26 +0100
Całą noc zmarnowałem do białego rana i nie pomogło - kamerka karty 64GB nie
chce obsłużyć.
Po sformatowaniu 64GB do FAT32 (używałem guiformat.exe i hpusbfw.exe) kamerka zawiesza się (instrukcja krótsza niż mały Chińczyka), Win przestaje widzieć kartę w kamerce, karta nawet w czytniku USB przestaje być czytelna dla Win i niewidzialna dla SDFormater i guiformat (pomogło zapuszczenie windowsowego diskpart clean all, MS najlepsze programy ma z linii poleceń ;)) Starsze wersje SDFormater miały opcje wyboru rodzaju formatu, już nie pamiętam z którym numerem wersji to stracili (chyba MS ich spałował ;)). Może odpuszczę, bo jak wytłumaczył mi inny użytkownik, bateria (wbudowana niewymienna litowa 880 mAh) wystarcza na półtorej godziny - to jest około 8 GB nagrania(720p@60Hz lub 1080p@30Hz), więc karta 32GB spokojnie wystarczy (no ale trzeba będzie częściej zrzucać na serwer lub pamiętać, żeby zmieniać kartę pamięci nie rzadziej niż co czwarte ładowanie gdzieś w trasie, ale tego właśnie chciałbym uniknąć bo konstrukcja klapki karty aż prosi o urwanie).

Na razie zamówiłem inny czytnik kart (najtańszy USB 3.0 z Ole Ole, nocna promocja była, czyta też karty M2 czyli Sony), bo z Kingstonem MobileLite G4 i Win 10 mam ciągłe numery niewidzenia tego czytnika w gniazdach 3.0 (nawet w tunerze TV kaprysi, może jakiś styk czytnika się wygiął - np. czytniki Sandiska są "słynne" z wyginających się styków, USB 3.0 A to jednak technicznie słaby wynalazek).

Tak przy okazji:
VLC kompletnie zniekształca dźwięk z plików MOV kamerki, natomiast MPC-HC x64
odtwarza pięknie.
Czy do VLC można dociągnąć jakieś kodeki dźwięku dla poprawnego odtwarzania
ścieżki audio z MOV?

-----
Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po
zmienie systemu plików na FAT32.
Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB oraz powyżej 32 GB. Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.