Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SDXC w starszym urzadzeniu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SDXC w starszym urzadzeniu?
From: mrvtktjv <mrvtktjv@mp107.ct8.pl>
Date: Sat, 21 Mar 2020 14:20:38 +0100
W dniu 20.03.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
Oczywiście. Ale nie wzbraniającym się przed tym narzędziem wbudowanym w Windowsa, ale innymi programami.

Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po zmienie systemu plików na FAT32. Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB (Nokia E51) oraz powyżej 32 GB (Motorola Droid 4). Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

Niestety, w tej chwili nie kojarzę nazwy konkretnego programu na Windowsa, który mógłby to zrobić, ale mogę zapewnić, że takowe istnieją. Wynik wyszukiwania w Google'u choćby frazy "Windows format FAT32 64GB" zwraca wiele wyników.