Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] IBM Thinkpad 770X

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] IBM Thinkpad 770X
From: mordazy@somewherefaraway.com
Date: Thu, 06 Feb 2020 19:19:08 +0100
Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 6 Feb 2020 11:50:56 +0100
is the real date, RadoslawF <radoslawfl@gmail.com> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>Współczesny ma SATA a nie PATA więc grubość jest bez znaczenia.
>Jak masz starą stacjonarkę z PATA to można dokupić przelotkę
>40-44 i podepniesz ten dysk. Ale ta na USB jest bardziej uniwersalna.

Tylko uważaj na pinologię i nie podłącz dysku odwrotnie. Część
adapterów pata44 czy to do pata40, czy do usb, nie miała zaślepionej
dziurki i można było to zrobić (i uszkodzić elektronikę). Aha, może
być tak, że dysk nie wystartuje z zasilaniem tylko z usb: 16mm
grubości -> stara technologia -> prądożerny (>500mA).

Albo po prostu znajdź kogoś kto się bawi  komputerami "vintage", tacy
ludzie mają z reguły szuflady (albo wiaderka :P) pełne przeróżnych
kabli i adapterów i wiedzą jak ich używać.