Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] intel i5 4440 3.1 Ghz???

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] intel i5 4440 3.1 Ghz???
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Fri, 3 Jan 2020 16:38:50 +0100
W dniu 03.01.2020 o 12:49, Irokez pisze:
W dniu 2020-01-03 o 08:35, ToMasz pisze:
W dniu 02.01.2020 o 10:28, work pisze:
Jak myślicie czy na dzisiejsze czasy hardwerowo-softwowe procek z tytułu jeszcze trochę pociągnie (nie uwzględniając gier). Zastosowania typowe - word, excel, trochę grafiki plus 8GB Ram i SSD.

pozdro

w poniższym zestawieniu macie wszystkie wymienine procki wraz z prędkościami podawanymi na stronie passmark

Intel Core i5-4440 @ 3.10GHz     6517
Intel Core i3-3110M @ 2.40GHz     3083
Intel Core i3-2350M @ 2.30GHz    2629
Intel Core i5-2450M @ 2.50GHz    3401
Intel Core i5-4670 @ 3.40GHz    7479
Intel Core2 Duo E8400 @ 3.00GHz    2148

moim zdaniem komp który ma 6 tyś punktów nadaje sie. A te które mają mniej punktów? raczej jako zabawka do gierek dla dziecka, jako urządzenie do odtwarzania filmów, odbierania pisania listów. PRzeglądanie internetu bez filtrów może byc zauważalnie wolniejsze. ale jak ktoś wspominał - "da się" da się również na wspomnianym core2 duo, jak człowiek jest cierpliwy. przy ewentualnym zakupie starego laptopa warto pamiętać, ze komp z core2duo kosztuje tyle co obiad, a monitory trafiają się w dziale oddam gratis.

No i co mi z tych punktów Passmarka?
Tobie - nic. Pytający może skorzysta.
Czemu 6k a nie 8k czy 5k?
nie wiem. ale jak się masz denerwować, to nie pisz. jak masz sie denerwować że na grupie dyskusyjnej ktoś podaje wyniki benchmarków - to nawet nie czytaj.

Poza tym tak patrzę i5-4670 vs i5-9400 to różnica prawie 100% na korzyść i5-9400,
nie wiem, nie mam zdania, nie było mowy o i5 9400

a tym czasem na userbenchmark (czyli nie jeden a kilka do kilkudziesięciu tysięcy testów)
na passmarku przedmiotowy i5 4440 został oceniony po 2948wynikach
na usermark
i5 4440 ma wynik "81% szybszy" od i3 3330, czyli bardzo podobny do tego co podaje passmark. zależy w którą stronę liczyć pocenty. JA wolę wynik w punktach, nawet bardzo wirtualnych, ale punktach, bo można łatwiej i szybciej porównywać większą ilość procesorów.

Przy i5-4440 bym pozostał, i3 podmienił bym w laptopie na i5 lub i7 i
a ja bym zapytał jaki i3 na jakiego i5 i7 ILE to kosztuje. Czy autor wątku coś wspominał o chęci wymiany procka lub zakupie nowego laptopa? Bo ja nie widzę.

jechał dalej jak fundusze nie pozwalają na wydanie 3k PLN na laptopa nowego a zastosowania jak w opisie. Tym bardziej że SSD robi tu główną robotę jednak i właśnie badałem zachowanie komputera z i5-4670 przechodząc z HDD na SSD a potem znowu na HDD pod kątem responsywności, wygody pracy itp. Mając HDD te 6k, czy mojego procka 7479 punktów guano daje.

bardzo zamaszyście i mało konkretnie piszesz. O ile dobrze odgadłem intencje, to zgadzam się ze wymiana hdd na ssd jest najtańszym sposobem "przyśpieszenia" albo poprawy responsywności windowsa. ale kaman, dysk ssd można kupić za 7 dych. nie sądzisz że pytający mógł już to zrobić? a teraz z drugiej strony. wyobraź sobie ze są dwa laptopy. szybszy ma ssd, wolniejszy ma hdd. zamieniamy dyski. czy "szybkość" laptopa przeszła razem z ssd czy pozostała tam gdzie jest szybszy procek? Czy sama różnica w prędkości procków nic nie zmienia? moje zdanie jest takie: Jeśli w powyższym przykładzie obydwa procesory były wystarczająco szybkie - czyli powyżej 4, tys punktów w passmarku - pozornie szybszy bedzie ten który ma ssd. jeśli jednak weźmiesz naprawdę sterego procka i wsadzisz mu ssd będzie czekał, komp będzie chodził wolno, z prockiem na 100% i z wyjącym wentylatorem na 100%. mam lapka z athlonem 64.

ToMasz