Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Urządzenia wielofunkcyjne

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Urządzenia wielofunkcyjne
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 14 Dec 2019 20:40:53 +0100

"Trybun" 5df4a2af$0$536$65785112@news.neostrada.pl

Znacie jakieś tanie (do 300zł)

Widziałem za 349 pln Canona z ciągłym zasilaniem, ale
bez WiFi -- teraz nie widzę. Na razie starcza mi to,
co mam za kilka dych -- trochę przepłacając... Prawie
starcza -- wolałbym mieć WiFi... Nie zauważyłem u siebie
zasychania atra_mentu...

A co to za drukarka,

Ta, którą mam, czy ta za 349 pln?
Mam Canona qpionego w Auchan, którego numeru nie pamiętam.
(na grupach zapewne można znaleźć numerki, które zapisałem)

Tej za 349 nie widzę teraz, ale to też Canon, tyle, że z CISS.

i jak często drukujesz?

Zwykle drukuję, gdy chcę drukować. ;) Ponadto czasami tylko skanuję.
W niecałe 2 lata wydrukowałem około 3 czy 4 ryz papieru. Bywa, że
drukarka jest używana codziennie a bywa, że nie jest używana przez
miesiąc, lub dłużej...

Niemal nie drukuję w kolorze. Zużyłem czarny atrament startowy
i jedną dolewkę -- chyba 75 ml; mam w zapasie dwie kolejne
dolewki -- chyba razem 300 ml...

Urządzenie waży 3.4 kg, więc łatwo je wyjąć z szafki i tam włożyć,
co czynię... Dodatkowo wkładam to urządzenie do plastykowego worka,
w którym było, gdy je kupowałem...

-=-

IMO dysze nie zasychają, gdy są poprawnie zaparkowane. Wilgotność
powietrza itp. parametry powietrza niewiele tu znaczą, bo w tym
poprawnym parkowaniu dysze są chronione malutką, szczelną
i miękką otuliną...

Mając tanią drukarkę z zaschniętą (lub uszkodzoną dyszą) można
po prostu wymienić kartridż, lub nawet całą drukarkę...

Drukując kilka ryz rocznie -- IMO można dolewać strzykawkami, co czynię.
Takie dolanie trwa chwil kilka -- znacznie dłużej trwa mycie igły i
strzykawki...
Ważenie kartridża daje informację o stopniu opróżnienia/napełnienia...
(u mnie pusty czarny waży chyba 30 g, zaś pełny 38 g -- dolewam
zwykle ~5 ml, bo takiej używam strzykawki, co waży ~5 g)

IMO najtrudniejsze w tym dolewaniu jest napełnienie strzykawki z niemal pustej
buteleczki tak, by nie zasysać do strzykawki powietrza, ale i to opanowałem. ;)
Zasysanie powietrza to tracenie miejsca -- po co dolewać 2 ml czy 3 ml zamiast
bezpiecznych i rozsądnych 5 ml?... Lub po co kilkakrotnie kłuć itd...
Pielęgniarska sztuczka z odpowietrzaniem odpada z przyczyn chyba oczywistych...

O brudzeniu rąk czy czegokolwiek (poza strzykawką i igłą oraz miejscem mycia
tychże -- kompletne mycie trwa niespełna minutę) mowy nie ma... Po umyciu
trochę ;) schnie...

-=-

Odczuwam boleśnie brak WiFi!!!

Napoleon oferował podobną drukarkę z WiFi za niespełna stówkę.
Ktoś teraz taką (z WiFi) oferuje w necie za niespełna 9 dych
pln -- ale bez atramentów...

-=-

Na razie nie myślę o nowym kartridżu... ;)

--