Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [cross] Jaka karta microSD do raspberry?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [cross] Jaka karta microSD do raspberry?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 12 Nov 2019 23:19:42 GMT
On 2019-11-12, Queequeg <queequeg@trust.no1> wrote:
> Cross p.m.e. / p.c.p., bo w sumie temat z pogranicza.
>
> Mam kilka raspberry pi, które robią różne (mniej niż bardziej)
> skomplikowane rzeczy. Nie zużywają mocno karty microSD, raczej tak
> normalnie, jak Linux zużywa (oprócz logów, bo przerzuciłem do ramdysku
> właśnie ze względu na obecność karty).
>
> Padła mi karta w jednym. Wymieniłem. Dziś padła mi w drugim. Zamówiłem,
> wymienię. Niedługo pewnie padnie mi w trzecim. Utrata danych to niewielki
> problem (używam tych kart z założeniem, że i tak prędzej czy później
> padną, i robię backupy), ale uciążliwość już tak.

> [...]

Mam/miałem 5 RPi chodzących jako kamery poklatkowe, na oknach, 2-3 lata,
temperatury pewnie 40-50C, karty bardzo różnych producentów*, wyłącznie
na system (zdjęcia zbierał NAS). W innym RPi robiącym za serwer
nadmiarowy w firmie żony, 3 lata. Nigdy żadna nie padla.

Kinsgstony, Sandiki, Toshiby, coś tam jeszcze na L... ale żaden Samsung...

--
Marcin