Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 19 Oct 2019 00:19:46 +0200

"Roman Tyczka" 6tj62wh4ly1o$.dlg@tyczka.com

Ty, zobacz, a u mnie ta strona śmiga i nic nie tnie,
mimo otwartych dziesiątek innych kart, dziwnie, nie?

Nie. ;) Mając 12 GiB oRAMkowania nie mogę otworzyć zbyt wielu
dziesiątek stron. Teraz mam raptem: 26 stron Opery; VBoxa,
któremu dałem 836 MB, czyli mało, jak na wymagania jego WXP;
1 GB na RAMdysk; drobiazgi w stylu HWinfo...

Wolnych mam 1.7 GB a zajętych mam 10.2 GB.

Grafika ma swoją własną RAMkę, ale używa też tej wspólnej.
Dziś, gdybym kupował laptopa, wybrałbym CPU bez zintegrowanej
grafiki? Chyba tak.

Opera używa grafiki dedykowanej.

VBox -- różnie. ;) Przez jakiś czas używał dedykowanej,
ale późniejsze aktualizacje to ,,poprawiły'' tak, że
nie mogę uruchomić VBoxa tak, by używał grafiki dedykowanej.

Jak można otworzyć dziesiątki stron? -- nie wiem.
Dwie dziesiątki -- OK, ale więcej to raczej trudno...

-=-

Wracając do mego tematu -- w 3 dni mam ponad 30 GB zapisu
na SSD, z czego świadomie wrzuciłem nie więcej niż 1 GB. Ten
mój 1 GB to także/tylko aktualizacje.

W 33 356 MB     SSD    R 20 575 MB
W 11 493 MB     HDD    R  6 028 MB

Mam wyraźne przeczucie, że TBW jest zżerany niemal
wyłącznie na apdejty i apgrejdy oraz inną pielęgnację...

07 bm. była nieudana aktualizacja 64W10 -- pozostałe powiodły się...
(ale wiem, że nie mam tu najświeższej wersji, bo inne kopie tegoż
W10 są w świeższej wersji niż ta kopia)

--

Postscriptum: Na potrzeby innego postu otworzyłem kilka stron, ale w zamian
             musiałem zamknąć masę innych, aby nie mieć kłopotów -- SWAPu
nie mam włączonego... Doprawdy nie wiem, jak można otwierać dziesiątki
stron WWW naraz... Chyba, że aż ;) dwie dziesiątki...

I pomyśleć tylko, że 20 lat temu starczało mi 128 MiB RAMu wspartego SWAPem!!!
(gdy kilka GB SWAPu kończyło się -- WXP padał bez ostrzeżenia!!!! ale bez
przesadnego przeciążania RAMki pracował nieustannie tygodniami bez wyłączania,
hibernowania, usypiania itd...)