Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Trackball, myszka pionowa, klawiatura ergonomiczna - co wybr

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Trackball, myszka pionowa, klawiatura ergonomiczna - co wybrac
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Thu, 24 Oct 2019 00:32:27 +0200
On 2019-10-23 22:53, Marcin wrote:
Witam,

Lata przy kompie mijaja (codziennie 8h w pracy plus troche w domu) i zaczynaja sie problemy zdrowotne i czas wymienic peryferia na mniej szkodzace zdrowiu. Nie chodzi o granie ani o super dokladnosc bo grafika czy CAD sie nie zajmuje. W zasadzie mozna powiedziec, ze takie bardziej biurowe zycie - tworzenie softu. Moze ktos mial podobne dylematy i moze sie podzielic przemysleniami.

Jeżeli chodzi o bóle w nadgarstkach - siedzę przy komputerze mniej więcej tyle, co Ty (od ponad 25 lat) i mnie wiele lat temu pomogła podkładka z oparciem nadgarstka. Korzystam z niewielkich myszek i przesuwam je palcami, a nie całą dłonią. Amatorsko sporo zajmuję się obróbką grafiki i wideo, więc machania myszką jest sporo - i z taką podkładka zero skutków ubocznych.

Klawiaturę też mam z podkładką pod nadgarstki - bardzo wysoką, wystającą ponad dolną krawędź klawiatury o jakiś centymetr.