Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Procesor i7-8700, a może i7-9700?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Procesor i7-8700, a może i7-9700?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Tue, 15 Oct 2019 01:45:30 +0200
Rozglądam się za nowym komputerem, który będzie miał mi służyć przez kolejnych kilka lat. Konfigurację mam już ustaloną sam ze sobą, jednak ostateczny dylemat pozostaje w kwestii procesora: czy brać starszy i7-8700 z Hyper-Threadingiem, czy też postawić na nowszy - i7-9700? Wydajnościowo są do siebie bardzo podobne. 9700 ma niewielką przewagę nad 8700.

<https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/compare.html?productIds=191792,126686>
<https://www.gpucheck.com/en-usd/compare-game-cpu/assassins-creed-odyssey/intel-core-i7-8700-3-20ghz-vs-intel-core-i7-9700-3-00ghz/nvidia-geforce-gtx-1080>
<http://www.cpu-world.com/Compare/436/Intel_Core_i7_i7-8700_vs_Intel_Core_i7_i7-9700.html>

Ostatnia strona z tych linków podaje różnice w wielkości pamięci L1 i L2. Czy w takich operacjach jak kodowanie wideo, rozpakowywanie plików, obróbka RAW-ów i przeglądanie wielu kart w różnych przeglądarkach jednocześnie oraz wirtualizacja systemu operacyjnego (chciałbym dysk swojego komputera z XP, z którego teraz piszę i z którego korzystam bez mała 8 lat z okładem wrzucić do pliku VHD i zaimportować jako maszynę wirtualną) lepszy będzie procesor z Hyper-Threadingiem, 6-cioma rdzeniami i 2 wątkami na rdzeń, czy osobne 8 rdzeni? Generalnie, czy programy wspierają rdzenie logiczne i wielowątkowość, czy lepiej iść w fizyczne rdzenie?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/