Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jak najwięcej rdzeni za jak namniejsze pieniądze

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jak najwięcej rdzeni za jak namniejsze pieniądze
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 18 Sep 2019 19:25:03 +0200
Cześć.

Taka sprawa: chciałbym coś policzyć w tle. Na serwerze linuxowym. To głównie rozpoznawanie obrazu i czasami jakiś enkoding obrazu ale nic wypasionego.

Nie ma duzych wymagań jesli chodzi o moc obliczeniową ale są za to jeśli chodzi o ilość rdzeni. Jak najwięcej fizycznych. Zakładam że minimum 6 rdzeni było by ok bo wtedy moje 5 wątków rozłoży się w miarę równo. W zasadzie chce to bardziej potwierdzić na rzeczywistym hardware.

Może być tak że współczesny i5 przebije starego xeona mimo że będzie mieć o wiele mniej rdzeni. Ale może stare xeony będą tańsze.

Teraz: jaką wybrać starą technologię aby:

a) uzyskać jak najwięcej rdzeni
b) o jak najmniejszej mocy rozpraszanej
c) z płytą główną w małym formcie, microatx były super
d) w miarę możliwości bez przeróbek hardware jak piłowanie podstawek. Wymiana BIOSu oczywiśćie ok, o ile mogę go wymienić nie mają innego procesora. Od biedy mogę scalak BIOSu wydłubać i zaprogramować czymś na boku bo mam.

Kupić muszę płytę i cpu. Pamięć jakaś znajdę od DDR do DDR3. Interesuje mnie wic taniość pary cpu+płyta.

To rodzaj eksperymentu na własne potrzeby i chce na niego wydać jak najmniej. Płyty w starszych podstawkach kosztują majątek i mam coraz większe wątpliwości czy potrafie prawidłowo ocenić co jest całościowo tańsze.