Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak połączyć 2 domowe laptopy? Synchronizacja folderów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak połączyć 2 domowe laptopy? Synchronizacja folderów
From: Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com>
Date: Tue, 10 Sep 2019 09:47:47 +0200
W dniu 09-09-2019 o 16:53, jedrek pisze:
"Stregor" news:qknl7j$i90$1@adenine.netfront.net
eksperyment - zsynchronizowaliśmy kiedyś film, 8GB a następnie zmieniłem w tym pliku jeden bajt. SyncThing myślał, liczył, a następnie przesłał kilka MB danych.

Czy mam rozumieć, że program dzieli sobie pliki na bloki po kilka MB i jak widzi zmianę sumy kontrolnej pliku, bo któryś n-ty bloku pliku zmienił się o Bajt, to dosyła tylko te zmieniony blok?

Tak. Nie znam oczywiście dokładnego algorytmu - choć dla chcącego nic trudnego (open source), ale dokładnie tak to wyglądało

A co się stanie jakbyć ten film przesunąć do jakiegoś podfoldera?
Będzie przerzucał 8GB nowych danych czy jakieś szczątkowe kilka KB korekty o zmiane ścieżki pliku?

Nie testowałem tego osobiście, ale testowałem inny scenariusz.
Komputer X udostępnia folder A
Komputer Y folder A pracowicie ściąga, i po jakimś czasie A na X = A na Y
Komputer X przestaje udostępniać folder A (format dysku), następnie folder A zostaje tam przekopiowany z paluszka, w inną lokalizację. Inaczej się nazywa, na innej ścieżce leży, ale ponownie zostaje udostępniony na komputerze X. Komputer Y zaczyna go synchronizować w swój folder A. I synchronizuje parędziesiąt KB.

Więc PRAWDOPODOBNIE tak samo zachowa się przeniesienie filmu.

--
Pozdrawiam,
Stregor