Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kabel USB smartfon

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kabel USB smartfon
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 14 Jul 2019 02:47:11 +0200

"1634Racine" 5d2a4281$0$17354$65785112@news.neostrada.pl

Mogą nie mieć linii sygnałowych

szto eto znaczit?

USB na zarówno linie sygnałowe/danych jak i energetyczne.

IMO lepiej kopiować via WiFi.

a to chyba tzw guzik prawda, po kablu szybciej - nie jest tak?

Niekoniecznie jest, bo trzeba wygrzebać i podłączyć przewód.
Jeśli chcesz kopiować 20 GB -- zapewne lepiej uczynisz,
omijając WiF, ale IMO zwykle kopiujemy znacznie mniej,
przykładowo film czy zdjęcia poczynione smartfonem...

USB daje ~20 MB/s, zaś leciwe WiFi g daje ~2.3 MB/s.
Mając dzisiejsze WiFi (budżetowe to od 300 Mb/s do 433 Mb/s)
możesz uzyskać kilka (8) razy większą szybkość niż uzyskujesz
dzięki 54 Mb/s w standardzie g.

Zysk z nieużywania przewodu może być wystarczająco duży.
(18 MB/s po WiFi kontra skrajne 30 MB/s po USB -- ja nie
uzyskałem więcej niż 20 MB/s po USB)

Ponadto IMO przewody są zawodne -- maluteńkie łączki USB
domagają się niedotykania... Tego problemu raczej nie ma
w wypadku łączy WiFi.

Zatem przewodowo:

- duży plik -- duże prawdopodobieństwo zerwania połączenia USB
- mały plik -- stosunkowo duża strata czasu związana z podpinaniem przewodu

Ponadto możesz zlecić kopiowanie po WiFi i zająć się czymś innym...
(choćby przygotowaniami do obróbki fotek czy filmów, które właśnie ciągniesz)

-=-

Najnowsze WiFi dystansują USB v. 2...

    WiFi ax pozwoli osiągaćtransfery na poziomie 6Gb/s (4804+1148 Mb/s),
    podczas gdy ac oferował 1,3Gb/s (867+433 Mb/s). Tyle specyfikacja,
    jeśli zaś chodzi o rzeczywistość, to realna wydaje się prędkość na
    poziomie 1 do 1,5Gb/s dla pojedynczego urządzenia.

https://www.komputronik.pl/informacje/standard-wifi-ax-specyfikacja-szybkosc-polecane-routery/

Mnie wystarcza na razie g -- mam tego sporo... I jeden routerek na 150 Mb/s.
Auchan kilka lat temu tak sprzedawał routerki 150 Mb/s, że koszt spadał do
kilkunastu złotych za coś nieźle wypasionego... (między innymi możliwość
postawienia naraz kilku sieci/SSID na jednym urządzeniu, oddzielnie
zarządzanych/traktowanych[; teraz, w dobie 500+ jest drożej])

--