Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki dongle bluetooth?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki dongle bluetooth?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 9 May 2019 23:55:53 +0200

"Stregor" 5cd2b54d$0$543$65785112@news.neostrada.pl

Słuchawka ma A2DP i AVRCP

IMO od dawna nie ma takich, które tego nie mają, ale
może mylę się. Kiedyś kupiłem dwa (czy więcej -- nie
pamiętam) i miały... Jeden z nich to jeszcze BT2.cośtam...

Pod WXP trzeba było (warto było?) mieć jakiś bluesoleil...

 https://www.dobreprogramy.pl/BlueSoleil,Program,Windows,30571.html

Jeden z tych dongli miał mieć licencje do któregoś bluesoleil,
ale nie miał. Na mą skargę przysłano mi jakąś wersję bluesoleil...
Chodziło z WXP, ale... Ale nie wiem, po co. ;) Któreś wersje
bluesoleil miałem inaczej ;) przystosowane, ale (jak już
pisałem) brakowało zapotrzebowania na BT, więc wszystko
powędrowało w szuflady/pudełka... W7Starter i W10 są
łatwiejsze pod względem BT...

Początkowo chciałem mieć VoIPa z BT, ale Tlenofon sprzedał
się FCNowi i zaczęły się problemy zupełnie innej natury...
(FCN to złośliwa firma -- utrudniająca ludziom życie)
Najpierw FCN stawał dęba, później pojawiły się smartfony
aż wreszcie komórki stały się tanie/bezpłatne...

I słuchawka została, i dongle... Słuchawka niestety 2.1, ale
współpracuje, choć na sporych (zauważalnych) opóźnieniach
i słabo trzyma łączność w czasie zwiększania czy zmniejszania
odległości słuchawka-kartaBT...

Słuchawkę kupiłem w DX:

https://www.dx.com/?gclid=Cj0KCQjwn8_mBRCLARIsAKxi0GK1zhYMucAqQI3GqYj_QLb14BJUFA6ejfe_zBmjWvBat9Q0ua02zXcaAlVjEALw_wcB

i nie jest to normalna/zwykła słuchawka, ale coś z mikrofonem
w rodzaju klipsa, do którego podpinane są zwykłe słuchawki
(nawet były jedne w komplecie) stereofoniczne na zwykłym
Jacku 3.5 mm...

Bardzo długo słuchawka była na stałe podczepiona pod wieżyczkę
i miałem w dużych głośnikach to, co nadawał smartfon... Później
i to znudziło się... Jakiś czas słuchawka dawała łączność pomiędzy
samochodowym radiem i smartfonem, ale i to znudziło się... Niedawno
zacząłem nosić te słuchawki z Asusem Maxem, ale... I to znudziło się...

Nawet próbowałem dać matce te słuchawki, ale... ;)

Automapa na netbooku była podłączona do odbiornika GPS
w smartfonie via pseudoRS a głos wskakiwał do radia via BT...
(więc smartfon -- wówczas Galaxy Ace -- był podczepiony
jeno przewodem USB, aby mieć zasilanie, bo akumulatora
starczało na ~kwadrans...)

Ale i to było nudne...
Łączność Automapy via pseudoRSy i BT była możliwa dzięki
jakiemuś programowi, który miał być płatny, ale okazał
się być bezpłatnym... I bezproblemowym... Po stronie
smartfonu chyba tez był potrzebny jakiś program...

-=-

Miałem też jeszcze co najmniej jedną słuchawkę -- malutką pchełkę,
wkładaną w ucho. Niestety nierozważnie ją otwierając -- połamałem ją.
Słuchawka była całkiem dobra, ale z mikrofonem było raczej niezbyt wesoło.

--