Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Alternatywa dla Dell (U)SFF

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Alternatywa dla Dell (U)SFF
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 06 May 2019 23:51:31 GMT
On 2019-05-06, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Minimum i5 4 generacji. Wychodzi mi to z doświadczeń przeprowadzanych na
> normalnych desktopach. Musi być przynajmniej 2x szybszy niż mój obecny
> E8400 i dotyczy to kompilacji gdzie znaczenie ma przepustowość do ram,
> cache i ipc i nie przekłada się to na benchmarki dla graczy.
>
> O ile E8400 w obudowie della kupie za 100zł to już i5 4xxx to wydatek z
> grubej rury od 400zł. Bardzo drogie są cpu więc na allegro pełno
> wypatroszonych obudów z płytą i niczym więcej (ale za to za 140zł).
>
> A może sie mylę i np. 5 generacja jest tańsza niż 4 przy podobnej mocy
> [...]

Wątpię. W kazdym razie chyba się nie da inaczej niż po takiej cenie.
Prawdę mówiąc >=400zł za sprawny polizingowiec i5-4 gen typu u/sff nie
wydaje mi się aż tak dużo. Nie kombinowałbym przy takim sprzecie z
gołymi kadłubkami bo tam jest wszystko szyte na miare i trafi sie coś
np. bez modułu chłodzenia do cpu i będziesz miał problem. Poza tym, przy
brzydkim sprzedawcy narażasz się potencjalnie na przepychanki typu co i
czyje nie działa. Sens kupowania gołych kadłubków jest tylko wtedy gdy
masz całą reszte gotowa do włożenia.

--
Marcin