Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Żółtawy obraz monitora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Żółtawy obraz monitora
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 4 May 2019 12:52:29 +0200
Dnia 04 May 2019 10:23:01 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

> Czyli jak kupię w sklepie kabel analogowy, to po podłączeniu do komputera
> nagle stanie się on kablem cyfrowym?*

> No ale to przecież nie ja pisałem o "analogowym rodzaju kabli".

Panowie, dajcie się siana. O jakości kabla przesądzają dwa aspekty.
Materialny, w czym się mieści staranność wykonania, estetyka, ewent.
podatność na uszkodzenia itd. I elektryczny, czyli transmitancja czyli
inaczej mówiąc charakterystyka tłumienia i przesunięcia fazy w funkcji
częstotliwości.
Co przepuścimy przez ten kabel, sygnał modulowany analogowo czy cyfrowo
to inna bajka. Tak samo jak rodzaj obserwowanych zniekształceń (o ile
przesyłamy obraz). Niektóre ze zniekształceń są charakterystyczne dla
sygnałów analogowych a inne dla cyfrowych.
Zażółcenia obrazu (przez co rozumiem lekkie zniekształcenie proporcji
RGB przy jednak obecności wszystkich składowych) nie można przypisać do
żadnych z tych kategorii. Dlatego uważam że wystąpiło już w samym
monitorze, przez niewłaściwe ustawienie tych proporcji, bo to
najczęstszy przypadek.
--
Jacek
Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.