Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Upgrade procesora w laptopie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Upgrade procesora w laptopie
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 14 Apr 2019 12:08:14 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 10:21:35 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <q8uqie$51i$1@node1.news.atman.pl>
 od Marek <trele@fele.pl>  :

>RAM-u ma dość. Chodzi o to, że podczas przeglądania stron internetowych trochę
>przymula, mimo tego, że RAM jest zajęty przez system na poziomie 65%, więc
>dołożenie
>RAM-u niczego nie zmieni, a mocniejszy procek na pewno przyspieszy
>przetwarzanie
>stron, bo podczas ładowania strony jest wykorzystywany w 100%, więc daje z
>siebie
>wszystko. Tak samo na YouTube trochę przymula odtwarzanie filmów, bo procek
>cały
>czas śmiga na 100%.

Nie, ramu nie jest dość, nawet 4 GiB to zbyt mało(odpal sobie
ProcessExplorer czy monitor zasobów, a zobaczysz ciekawe rzeczy),
procek jest nisko taktowany i stary, tu nawet zmiana na 2.5 GHz
niezbyt wiele da.
Obstawiam, że Windows swapuje na potęgę, a słaby proc załatwia resztę.
U mnie na laptopie teraz mam uruchomionego Firefoksa, Thunderbirda i
Agenta, commit charge (processexplorer) dobiło prawie do 3 GiB, gdybym
miał 2 GiB, to prawie 1 GiB poszedłby do swapa i miałbym kosmiczne
lagi.