Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zasilanie PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zasilanie PC
From: Gil <gil@gaz.pl>
Date: Wed, 10 Apr 2019 22:25:20 +0200

> To nie może trwać godzinami, góra kilka minut.

Teraz jeszcze obserwowałem tą myszkę. Mrugnie sobie co około 3-4 minuty
mimo, że zasilacz wyłączony tylnym przełącznikiem od 24 godzin. Może ten
zasilacz jest troche skopany?

> [...]
> odwrót podłączoną fazę i zero[1], więc podłącz wtyczkę listwy obróconą o 180
> stopni. W czasach analogowych tak likwidowało się przydźwięk sieciowy.
> 3. Jak już pisałem, wyłącz w BIOS-ie komputera budzenie myszką.
> 4. Jak też pisałem, sprawdź, ile czasu trwa gaśnięcie diod na płycie.
>
> [1] W domu miałem źle założone wyłączniki oświetlenia ? odcinały zero
> zamiast fazy. Żyrandole był cały czas pod prądem, a wkręcone świetlówki po
> wyłączeniu mogły się nadal ciemno jarzyć lub migać w zależności od modelu (i
> tania chińszczyna no-name, i droga chińszczyzna Philipsa).

Bardzo dziekuję za konkretne wyjaśnienia. Instalacja elektryczna jest
bardzo kiepska, bo z lat 70-tych. Przewody aluminiowe. Gniazdka bez
uziemienia.