Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] CrystalDiskInfo, BIOS tryb Native IDE a tryb AHCI - brak inf

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] CrystalDiskInfo, BIOS tryb Native IDE a tryb AHCI - brak info o dyskach
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Sun, 7 Apr 2019 12:43:56 +0200
"zhbick"
Mi to wygląda na brak jakichś dedykowanych sterowników w systemie

Tylko których? Skoro wszystko od producenta płyty jest podane.
AHCI wzięty od producenta płyty.

nawet podłączając dyski przez USB

Tylko, że dysk podłączony przez USB raczej nie obsługuje AHCI.
AHCI jest obsługiwany tylko dla dysków wpiętych bezpośrednio przez SATA - z tego co mi wiadomo. I nawet jak płyta ma włączone AHCI to dysk zewnętrzny zapięty na USB CrystalDiskInfo widzi i wszystkie potrzebne dane o jego stanie wskazuje bez problemu, bo dysk na USB zapewne pracuje w tradycyjnym trybie bez kolejkowania zadań. Obecna ułomność potwierdzona na kilku płytach gigabyta z gatunku GA-M56S-S3, GA-990FXA-UD3 rev 1.0, GA-970A-UD3. Wszystkie zachowują się podobnie po włączeniu AHCI. Jeszcze pozostaje mi zrobić próbę pod innym systemem, bo może poczciwy XP mimo podania mu w czasie instalacji sterowników AHCI nie do końca prawidłowo zarządzą komunikacją między dyskiem a programem, który chce odpytać dysk pracujący w AHCI.