Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] CrystalDiskInfo, BIOS tryb Native IDE a tryb AHCI - brak inf

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] CrystalDiskInfo, BIOS tryb Native IDE a tryb AHCI - brak info o dyskach
From: "zhbick" <no@spam.pl>
Date: Wed, 3 Apr 2019 15:59:08 +0200
Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:F31pE.400169$Vy.64627@usenetxs.com...

Czy programy informujące o stanie dysków twardych takie jak np:
CrystalDiskInfo czy hdtune działają tylko w trybie Native IDE?
Gdy w biosie dla płyty z CPU AMD przełącze tryb na AHCI to wtedy wskazane programy ślepną i nie widzą np SMART-a dysku

Mi to wygląda na brak jakichś dedykowanych sterowników w systemie (chipset/SATA). Nie spotkałem się z takim problemem nawet podłączając dyski przez USB, ale ostatnia moja płyta pod AMD to był Epox na KT600 pod Athlona 2000+