Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [OT] Czy warto zmieniac internet 150 kb/s na 300 kb/s?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [OT] Czy warto zmieniac internet 150 kb/s na 300 kb/s?
From: ń <ku@ta.sie>
Date: Wed, 27 Feb 2019 09:49:36 +0100
UPC rozsyła oferty o zamianie od 1 kwietnia (no chyba nie prima aprilis)
prędkości ze 150 kbps na 300 kbps.
I o ile poprzednia zmiana z 60 kbps na 150 kbps odbyła się bezpłatnie w ramach dotychczasowego abo (IMHO mocna konkurencja ze światłowodowym Orange zadziałała), to obecna zmiana ma kosztować ekstra 6 zł/mies.
Czyli zamiast dotychczasowych 39 zł/mies. kosztowałoby 44 zł/mies. (bez tv ale
z tel.).
6 zł to niby niedużo, no ale 6 zł tu, 6 zł tam i na imperium Kulczyka się
uzbiera (72 zł rocznie, 360 zł przez 5 lat ;-))
Pytanie:
Jesteśmy przeciętnym rodzinnym użyszkodnikiem, bez p2p i stawiania serwerów.
Czy zauważymy zmianę, skoro wąskim gardłem i tak są serwery?
To, co mi przychodzi do głowy w codziennym użytku to streaming HD, ale nawet 150 kbps wydaje się dawać radę i lagi są raczej poza naszym łączem.
Ale może się mylę, bo streaming HD powiedzmy 8 kbps to średnia i ma zwykle
charakterystykę krótkich "pików" plus przerwy.
Tak z ciekawości: po co ludzie (przeciętni rodzinni użyszkodnicy) potrzebują 1 Gbps? Strumień 4k to około 25 kbps.